torsdag 21 januari 2010

I söndags bestämde jag mig för att det var dags för min första tand så nu har jag en sylvass liten framtand i underkäken. Jag har även fått min första ballong!

I måndags var vi på Mall of the Emirates, en liten tur runt utan att gå in i en massa affärer tog cirka fem timmar. Helt lagom :) Vi fick så klart titta på skidbacken så vi kunde minnas hur mysigt ni har det där hemma.

Vi höll och dock på rätt sida glaset, såå mycket saknar vi inte vädret hemma...


I tisdags var vi borta i en lite äldre del av stan och tittade på guld-, krydd- och tygmarknaderna. Man går runt på nästan labyrintliknande små gator med massor av försäljare som ska på en hela tiden (fast de var klart väldigt snälla mot mig). Och ja, det är mysigare att åka i sjal än vagn. Så är det bara.

Kvällen spenderades nere vid stranden med middag och mitt första riktiga möte med havet. Det var kul tills en våg rullade in över mina fötter. Skithemskt!!! Fattar inte att folk gillar sånt.

Detta var då innan vågen kom (man kan se den närma sig...).


Så till sist igår, då vi var på Ibn Battuta mall uppkallad efter den arabiske upptäktsresanden (oj vad mormor nog kommer störa sig på det ordet). Den var i alla fall uppdelad efter de olika platser som han varit på: Indien, Kina, Andalusien, Persien, Tunisien och Egypten. Tänk om de varit lika ambitiösa med Triangeln där hemma! :)

Kina...

...och Indien.


Idag har det bara varit hemmamys. Snart dags för lunch så vi får nog väcka pappa nu...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar